© Ernst Wilhelm Zwergelsternlicencja: GNU FDL

Związki ważniejsze dla mężczyzn

29 sierpnia 2007, 07:46

Mężczyźni mogą być bardziej skłonni niż kobiety do poświęcania celów osobistych na rzecz związku. Wniosek wypływający z badań dwóch pań (Catherine Mosher z Duke Medical Center oraz Sharon Danoff-Burg z Uniwersytetu w Albany) przeczy obiegowym opiniom. Powszechnie uważa się bowiem, że kobiety bardziej cenią osoby i relacje, a mężczyźni są skoncentrowani na samych sobie i własnych osiągnięciach (Gender Issues).



Główne wejście do kampusu Microsoftu

Windows Phone 7 nie dla tabletów

12 października 2010, 10:41

Podczas wczorajszej premiery Windows Phone 7 w mediach ponownie pojawiły się spekulacje o możliwej premierze microsoftowego tabletu, który tym razem miałby zostać wyposażony w nowy system giganta z Redmond. Gred Sullivan, jeden z menedżerów produktu w Microsofcie, natychmiast je zdementował.


Kot i mysz

Koci afrodyzjak dla myszy

12 maja 2008, 10:16

Zapach kociego moczu działa na myszy odstraszająco. To jasne. Najnowsze badania wykazały jednak, że stanowi także pewien rodzaj afrodyzjaku. Czując woń kociej uryny, samce gryzoni stają się bardziej męskie i skuteczniej uwodzą samice (Journal of Ethology).


Na widok Red Bulla jadą ostrzej

1 lutego 2011, 13:26

Logo Red Bulla wpływa na zachowanie ludzi. Biorąc udział w grze komputerowej, osoby prowadzące bolid z charakterystycznym złoto-czerwonym wizerunkiem jechały bardziej agresywnie i podejmowały większe ryzyko. Doskonale wpisuje się to w taktykę marketingową marki, która wydaje się udzielać konsumentom (Journal of Consumer Psychology).


Nieszczęśliwy "telewizornik"

14 listopada 2008, 09:33

Nieszczęśliwi ludzie oglądają znacznie więcej telewizji niż osoby zadowolone z siebie i życia. Te ostatnie są bardziej towarzyskie, częściej głosują i czytają więcej gazet (Social Indicators Research).


Smutni lepiej rozpoznają twarze

24 sierpnia 2011, 12:08

Smutni ludzie gorzej wypadają w zadaniach wymagających myślenia abstrakcyjnego czy zapamiętywania listy słów, ale pod jednym względem z pewnością biją bardziej zadowoloną część ludzkości na głowę – lepiej rozpoznają twarze (Consciousness and Cognition).


Mały dymek i po złości

27 kwietnia 2009, 14:41

Osoby z przyklejonymi plastrami nikotynowymi w mniejszym stopniu reagują na prowokację niż ochotnicy z plastrami placebo. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine, może to oznaczać, że ludzie zestresowani lub gniewni z natury łatwiej uzależniają się od wyrobów tytoniowych (Behavioral and Brain Functions).


Piwne okulary utrudniają postrzeganie symetrii twarzy

2 kwietnia 2012, 12:03

Pod wpływem alkoholu twarze stają się bardziej atrakcyjne, ponieważ zmniejsza się zdolność do postrzegania asymetrii fizjonomii (Addiction).


Microsoft i Yahoo! doszły do porozumienia?

17 lipca 2009, 11:27

W Sieci pojawiły się pogłoski, jakoby Microsoft i Yahoo! doszły do porozumienia w sprawie współpracy. Anonimowe źródła informują, że w najbliższym czasie powinno dojść do formalnego podpisania umów.


Komórki macierzyste szpiku przyspieszają zrastanie kości cukrzyków

19 maja 2015, 06:26

Dodanie komórek macierzystych szpiku zdrowych dawców do złamań u cukrzyków zwiększa wytrzymałość zregenerowanej kości.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy